+ Mary Ellen Mark

Fa temps, curiosejant per internet vaig trobar aquesta fotografía


Com que em va cridar molt l'atenció, vaig decidir informar-me més sobre el seu autor; així va ser com vaig descobrir a Mary Ellen Mark.


A opinió de molts, és una de les fotògrafes més transcendents i transguessores de la història . Aquesta artista nascuda el 1940 s'ha centrat especialment en la fotografia documental. Les seves fotografies en blanc i negre tracten certs temes molt concrets com la vida al circ, els campaments gitanos, els "nens-adults", el món i la vida dels rodamons... Així com també es presenten en les seves captures les drogues i la prostitució. Per tant fotografía ambients cruus, marginals, durs.. que podríen ser considerats parts de la nostra societat oblidades o marginades.
A més a més, Mary Ellen també ha treballat com a fotògrafa dins de la indústria del cinema. Els seus retrats d'actors i actrius es compten per centenars i están tots recollits a la seva galeria dedicada a celebritats.
Com a reconeixement per la seva feina en ambdós àmbits, ha rebut gran cantitat de premis i beques, entre ells tres Premis de Periodisme deRobert F. Kennedy i tres beques de la Fundació Nacional de les Arts. La seva obra, d'altra banda, ha estat exposada en galeries i museus de tot el món.


Tot i que m'agraden bastant totes les seves fotos, prefereixo les de reportatge, en que ella tria la temàtica i apareixen personatges anónims que no pas les que han estat encarregades o són de famosos, ja que trobo que les primeres són més peculiars. Tot i així, tant les fotos fetes per lliure com les que ha realitzat en diferents rodatjes són expressives per igual i totes aconsegueixen algun efecte en tu; et fan reflexionar, et sorprènen..

Aquestes són algunes de les fotos que més m'han agradat:













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada